De manieren waarop we communiceren is aan het veranderen. We zijn meer en meer aan het shiften naar een ‘asynchrone’ manier van communiceren. Het is dus van cruciaal belang om te weten te komen via welk kanaal jouw prospect het best bereikbaar is. Zet daarom niet enkel in op de meest voorname kanalen, zoals e-mail en telefoon, maar combineer deze met andere kanalen zoals LinkedIn, Whatsapp, etc.
Heb je dus iemand al een paar keer proberen bellen en e-mailen, maar heb je nog geen succes gehad? Wees creatief en benut andere kanalen! Stuur een connectieverzoek uit op LinkedIn, stuur een gepersonaliseerde videoboodschap via Whatsapp, …
Hiervoor kan je gebruik maken van een ‘sales cadence’.
Een ‘sales cadence’ is een plan met de verschillende pogingen die je zal ondernemen om in contact te komen met een prospect, in combinatie met verschillende kanalen.
Een voorbeeld:
Dag 1: Connectieverzoek via LinkedIn
Dag 2: E-mail in de ochtend, bellen in de namiddag
Dag 4: Bellen in de voormiddag, bellen + voicemail in de namiddag
Dag 6: E-mail in de ochtend, bellen in de namiddag
Dag 9: Bericht via LinkedIn – gepersonaliseerde videoboodschap
Dag 12: Bellen in de voormiddag, e-mail in de namiddag
De indeling van de dagen en de kanalen, is natuurlijk afhankelijk van jouw doelgroep.
Identificeer dus even welke kanalen het best werken voor jouw doelgroep, en bepaal de tijdspanne waarover je contact wil opnemen en verdeel dit over een bepaald aantal pogingen.
Deel dit gerust met jouw collega’s, zo leer je van elkaar en kan je elkaar versterken!